14.6.11

:: Penyu bertelur Kijang merana !!!!


Salaaammmmm !!
Setelah sekian lame post neh terperap tak dan nk publish 2 cam jeruk dalam peti ais, akhirnnye berjy jgak !
Maybe, bg org klatey tak mau sebot2 lg dah pasal neh. Tapi aku nk jgak sebut ! Hahahahaha
Biarpun perit, aku telan n kemam jgak. Biaselah, adat permainan, ada kalah dan menang. Kita dh berusaha ape yg mampu. Yg pnting, NEVER GIVE UP ok !! :)

Seperti yg dimaklomkan, Terengganu Juara Piala FA pd tahun ini. So, tahniah la yer.
* muka tak puas hati neh *
Bg TRW, sokongan ku zaman berzaman yer.

Pd awalnyer, aku dah frust neh, sbb Nyonya tell me that on msg say tiket ntuk ke Piala FA tak dpat. Kire habes la. Arrrrgggghhhhhhh !! Tp aku redha.


: : Ayt punye la pasrahkn reply nyonya nyer msg. Hehehe

Tp, tup2, time mahgrib nyonya msg say tiket ade pulop. Ape lg, dlam hati teros ada taman neh. Horey tak terkata neh. Hahahaha.


: : hehehe, dapat pon tiket. Dah ade, bulih la Gomo ramai2 !


Dengan tk berteman, nk ajk membe aku join sekaki ? mmg tak la kan bab depa sumer tuh bkan kaki bola cam aku. Aku g sowang from KTM Seremban ---> Bandar Tasik Titiwangsa, LRT ---> Bukit Jalil. Sampai sane punye la aku tawaf bukit jalil yg sebesar alam tuh nk mencari nyonya n the geng. Cari punye cari, akhirnye  jumpa ! Hahahahaha, pnat tolak tepi. Sdag2 aku jalan tuh, jmpe la fan TRW neh yg bawa replika Piala FA. Semangat tuh !







Jangan ingat owang2 beso jer g stadium. Bebudak pon bulih g taw. Asalkan parents tuh, jaga molek2 la anak2 dia. Jangan terlalu khusyuk tengok boal, dan2 tak prasan anak hilang. Padah tuh ! Tp, jangan risau abg2 polis hensem ramai. hehehehe
Isabella tk ketinggalan jgak ikot nk sokong negeri kelantan neh. Geramnyer kat dia,tomety sgat2 !


: : " Kite penat, sebelom kita nak gomo, kita nak minum dulu yer" : )

: : Minum lg !! * Bulatnyer mate mu bella ! *

Sementara nk menunggu gate stadium buka, aku try la intai kut2 ade gelagat penyokong kelantan yg agk mencuit hati. Teropong punye teropong, akhirnyer, jumpa seh. penyokong neh lg lah tak leh blah, agak bongek la tengok depa neh. Bg aku, terlalu keterlaluan la jgak. Tp, mmg every eacg big game, mmg wujud la pnyokong cam neh.

: : Sengal kan ? Yg tak leh blah nyer, mamat neh pakai coli seh !



: : Badut TRW ;p

Tp ape2 hal pon, pnyokong2 klantan mmg sporting giler. Tunggu punye tunggu, akhirnye gate pon buka jam 4ptg. Ape lg, masing2 tolak menolak la kan nk dpatkan seat yg agk2 muka tuh masuk tb !
Tp, sebelom masuk, as usually, saper2 yg bawak beg tuh mmg kene check la. Aku jahat wey.
Hehehehehe
Nk masuk stadium, segala barang larangan cam botol, lighter ke, ape2 la kan, adalah dilarang sama sekali. Tp aku pnye la sorok botol air mineral disebalik telekung aku. Ngehngehngeh
Ye la wey, kowang tahu tak, nk beli air lam stadium tuh bapok la mahal ! Air bese yg kowang beli kt pasar seringgit kan , tp lam stadium RM2 or 3ringgit boh ! Air bese jer kut. Dah la makhluk seramai alam kt situ.
Before game start, solat tidak dilupakan. Mereka2 neh, solat berjemaah dahulu.





: : Belom penuh lg


Separuh masa pertama, kedua pasukan masih lagi seri kosong2. Aku punye la frust sbab bola tuh tak nak masuk pintu gol ganu. Asyik tipis jer nak masuk. Sorak punye sorak, aku tak pasan la pulop suare merdu aku neh dah serak cam ramli sarip dah. hehehehehe.
Dah masuk separuh masa kedua, minit terakhir, akhirnyer gawang gol Penyu dibolosi Kijang oleh Nurul Azwan Roya. cantek tuh sepakan dia. Ape lagi, bergema la stadium tuh !! Aku pon cam kera kene air panas jer bersorak. hehehehe
Oley...Oley...Oley...Oley...




: : Kitowang la paling kecoh !

Tapi kegembiraan kitowang tak kekal lame dek kerana tandukan Daudsu telah membuat gol sendiri. Bengang siiiioooootttt ! Alahai Daudsu. Ref pon saje melambatkan nk bunyi wisel. Lpas bpe saat tu, dah gol, br la dia buntikan wisel. So, seri 1 sama. Permainan ditambah 30 minit. Minit2 terakhirr neh, sumer pemain conform la penat kan. Peluang sebaik neh, telah dimanfaatkan sebaik mungkin oleh Penyu dan akhirnye depa sumbat gol untuk melayakkan depa neh muncul juara. Hak tak leh blah kan, time kelantan sumbat gol pertama, penyokong2 penyu sumer dh ready nk kuar stadium. Kerusi byak 0 dah, p bile Daudsu tertanduk tuh, penoh balik seat. Penyokong klantan palk sebaliknyer after penyu sumbat lg sekali pd masa tambahan.
Aku pon ape lagi, ajak pak cik mak cik aku tubik ! * keluar*
Game tak habis lagi, kitowang dah cau. Kecewa taw. ;(


: : Ni dia muka kecewa !!!


Dah kalah, pe lagi balik la boh ! wuuuuuuuuaaaaaaaa ;(
Nyonya and da geng teros balik kg, aku ikut pak cik aku balik umah dia kat Ukay Perdana. So, teros g stesen LRT, p crowded giler kut. sikit2 dia lepaskan. Sampai gak umah p kol 3pg ! ngehngehngeh
Penat tuh tak yah cakap la kan. Time lam LRT tuh, pnyokong2 klantan still tak puas hati la ngn ref. Me too !
Setelah beberapa hari, baru la aku leh terima kekalahan neh. Maybe tak der rezeki.

Giler boikot aku kt newspaper. Sure la kan aberita pasal Penyu menang. Hehehehehe
Apa pon congrats to Ganu and congrat jgak kt TRW bab demo doh buat yg terbaik. GKG !!




: : Thx to Nyonya, tlg belikan jersi TRW. Ori neh beb.
Rm79.90. Sanggup la tk mkn bab aku nk jersi neh ! ;p





GOMO KELATE GOMO !
Sokongan Ku Zaman Berzaman



No comments:

Post a Comment

suara rakyat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...