28.7.11

Dari selatan ke utagha na : Langkawi Part 2

Assalamualaikum :)

Seperti yang tak dijanjikan, aku continue dengan Part 2 untuk trip pergi Langkawi neh. Hahahaha, malas tuh memang malas nak hupdate, tapi disebabkan jejari neh gatay nak menaip, I Follow ajolah !! Maap la yer lambet bona br nak update. Letih pegi trip ni pon tak hilang2 lagi taw. Aku ary neh baru sihat sikit. But cik batok2 neh still ade lagi. kejap2 kong3. Dah macam king kong la plak.

Bahana betoy jejalan jauh2 neh. Huhuhuhuhu. * Tampar mulot laju2 * !!! Satu rumah kut jatuh sakit. Penat tapi happy yowwww. Tak nak pot pet pot pet bebanyak, sebab tak cukup zat lagi. hehehehe. Aku hidangkan sedikit pic sepanjang kat sane. nak tengok bebanyak, skodeng2 lah mukabuku aku. :)



Di atas tilam empok yang ku sayangi, hehehehe



Gelagat muko lapau nak pegi makan !!!!



That's our room. I like no 6 !!!!

Inilah motel yang comey lotey yg kitowang nginap untuk 3H 2M. Saper2 nak check in, sila dail no tertera.

Motel kt sana style cam bilik hotel terlebey 3 bintang. Seyes !! Aku puas hati sungguh dengan motel neh. Tapi satu jer aku kureng, air cond dia sejuuuuuukkk giler dowh !!! Aku tido pon dah gaya udang tahan senggugut !


Melihat bulan purnama merindu ?







Suasana malam ketika di pasar pekan kuah.

Target utama tak berjaya pada malam tuh. Failed !!! Target mengusha pakwe2 yang boleh jadi pakwe. hehehehe. Asal nak kuar ayat jer, dan2 makwe dia datang mengepit celah ketiak ! haish !!! Kacau daun kering betol la...

Tomorrow never forget...

Owkeh, keesokkan harinyer, kami2 mengusha Di Galeria Perdana.




   
Tabik spring ganda2 untuk Tokoh Terhormat..Walaaaaaaahhhhheyyyy :)





Mari2, kite syok suci !!!!



Hurm, sapa2 nak mai sana tuh, bayaran masuk just RM5 jer. Tapi kalu ader card student tuh lagi baguuiihhh eh. Hah, lagi satu kalu kome2 masuk bawak kamera skali, kene caj jugak taw. Caj dikenakan just RM2 jer. Syok sangat jejalan dalam tuh, tubik ajer, hujan wooooo. Aku teros risau dapat pergi naik Cable Car ke tak neh. Ye la, kalu cuaca tak elok, mane bulih naik benda tuh. Tu la satu2nyer tujuan aku datang semata-mata nak naik benda canggih tuh. Hehehehehe. Totok cikit aku neh.

Next destination
.
.
.
v

 Kilang Kristal ... Bling3 !!

Masok free ajo. Mula2 kowang masuk tuh akan jumpa kedai dia dulu. And then, masok dalam cikit kowang akan dapat lihat cara2 depa2 neh buat kristal. Cam2 bentok depa bulih buat. Panazzzzzz oooiii kat dalam tuh. Aku nengok pon cam rumit jer nak buat satu kristal tuh. Memerlukan kemahiran yang tinggi. 










Warning !!!!

Yeh, memang santek2 untuk dipandang dan dipegang megang. Tapi hengat !!! Kalu pecah, denda ketok ketampi 3H 3M kat situ. Hehehehehehe. Saje nak gurau lembot2. Barang tersebut akan dikira dijual la. 


Next.....




Ceteka ape benda dalam kawah gedabak neh ???

Teeeeeettttttt masa dah tamat. Itu adalah Minyak Gamat yer budak2. Huhuhuhuhuhu. kami singgah ke kedai pemprosesan minyak gamat. Saper2 yang nak terbaik dari ladang come la this shop. macam2 jenis gamat yang kowang, sumunyer ade belaka. Sakit sendi tengkok ? Sengugut melampau ? Hilang parot marot jururawat hangpa ? Arrrhhhhhgggg..suma ader la. Yang penting fulus ada na. Hehehehehe



Antara produk gamat..

Gedebak gedebikk godobok..memang tak dapet pegi naik cable car. Yang penting pegi isi perot dulu. Aku lupe kedai makan mane. Tapi sedap la jugak. Hai Max, untung yer akak belanja ko makan. Datng mood baik nak belanja budak junior. Kikikikikikiki


Next Destination
.
.
.
v



Kilim ok ! Jangan tertukaq jadi Kulim pulak !!!



  Hamboy3, sonoknyer naik bot. Ni yang nak suggest kat kolej p klas naik bot jer. No bas2 lagi neh. heheheheeeee :p




Sebahagian keluarga KU...


Memang besh giler. Dengan aku yang sopan manpan pakai skirt labuh redah sana sini. Saje nak brutal sopan. Asyik pakai seluar jean jer. Tukar hangin but2 pulak kali ni. Kitowang sempat jugak melawat Gua Kelawar. Masuk kat situ, kene pantang tang MULUT. Please keep silent na. Saper buat bising, nanti Batman ngepek 
( membebel) sebab kowang2 buat bising. Tak mau taw !!!


Hari 2nd yang memenatkan. Tapi sampai sekarang aku still lagi tak puas hati sebab tak dapat naik Cable Car.  Tapi si Syahmi and the gang pergi !!! Sepuloh kali aku tak puas hati ngan depa neh. Malam tuh, acara bebas mambas, sekali lagi jejalan kat pekan Kuah tuh. nak beli coklat lah, periuk belanga ker, baju tak der lengan ker, hah suko hatilah. Aku just beli cokelat yang cukup2 bajek aku jer. Yang penting Daim tatap ader. 

For the next day, last day berada disana...will be continue yer.



P/S : Nanti nak honeymoon kat Langkawi lah !!! Hahahahahaha, * Gatay tahap mapan minah neh ! *

No comments:

Post a Comment

suara rakyat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...