16.7.11

Dari selatan ke utagha na : Langkawi Part 1

Salam uhuuuuuuu !!

Okeh ! Kita tarik nafas sedalam2 alam bagi kowang dalam keadaan tanang nanang nak dengaq aku berpot pet pot pet sebentaq aja lagi nah. Wahhhhh, cek nak try la kali neh loghat cek tukaq loghat utagha nuh. Huhuhuhu
Hekceli mata neh gantuk dah neh, tapi disebabkan jejari mari neh gatay na nak jugak hupdate. Almaklomla, cek neh first time dalam seumoq hidop, jejakkan kaki masyuk neh kat negeri utagha tercinta neh. Sian kan ? Isyh3

Malam tadi kitowang bertolak dari UV jam 9:36pm. Bayangkan masing2 balik klas kelam kabot neh dok pack barang. Excited punya excited, depa kata tunggu kt bawah pukul 9 neh. Biasala janji owang melayu kita neh, pukol 9 lebeh baru datang. Kami2 neh apa lagi, hangin ribot taupan semua mai !! Apa dia neh, masa itu emas na !! Huhuhuhuhu :)






Muka2 excited !!!




Tomey tak kami berdua ? * Angguk aje la *





Dalam bas aku duduk dengan classmate yang very2 tak banyak cakap. So, tanya sepatah,jawab sepatah la. hehehehehe. Dengan lafaz Bismillahirahmanirahim, bermula long journey from PD to Kedah !!! Dalam kitowang OTW neh, nasib baik la dengan kecanggihan dalam bas Syahmi Noor neh, kami disajikan dengan 2 movie. First movie, layanromantik komedi punya citer. Agak lawak la citer neh. Not bad ! Movie 3,2,1 Cinta. Dalam pukul 1, nasib baik la pak cik bas tu berhati perut manusia nak stop sekejap kat Perhentian Sebelah Tapah. Aku dah nak wiwi tahap tenok dah time tuh. Ohohohoho. Sejuk ooooowwww air cond bas neh. Ketaq lutot cek :P

Boleh pulak dah tengah2 pagi buto, dia p bagi kami layan cita hantu. Makkkkkkk hangggggg !!! Kalu hantu kak limah tuh aku bulih lagi accept. Cita KARAK dia bagi kami layan. Dahla time tuh kri kanan lalu highway hutan jaaa. Tapi aku tak layan pon. Bukaq lagu kuat2 kt honey aku tuh lagi baik. Teros tidoq !!

Gosok2 mata ja, tup tap tup tap...eheh dah sampai Changlun la wey. Memang sah aku tidoq mampos. tetiba rasa terharu plus terexcited sebab dalam hidop aku neh, wahhhhhh * tengah muka sedih neh * aku jejakkan kaki kat negeri utagha la wey. Huhuhuhuhuhu. Nyaman ja sedot2 udara kat negeri kedah neh. Pagi tuh, solat subuh di Masjid Abidin, Sg Laka, Changlun.

Akhirnya selepas beberapa minit dok terkedek2 bas Syahmie ni bawaq kami2 neh samapai jugaq ke Padang Besaq, Perlis. Tak la jauh mana dari Changlun tuh, Heheheheee. Breakfast dulu sebelom nak sopping mopping kat sana nanti. 




Sedapnya depa dok makannnnn eh...


Aku just makan roti dengan ayaq masaq jah. Nak makan beghat2 pon, perot tak bapa elok. Meragam jah. So, buat la appointment di Toilet.




Hak ni tak dak keja, dok syok suci !!



Halamaq ! Terover sudey....



Ouhhhh yaaaa ???


Punya awal la kami2 sampai kt Pasaq Padang Besaq neh. So, sementara tunggu depa2 neh bukaq kedai memasing, tunggula dalam bas hijau tuh layan pulop cita KL Gangster. Habis cita tuh baru dia bagi turun. Aku punyala dah macam cacing kesejukkan dalam bas tuh. Bohsan sehhhh !! Tegok movie tuh pon ala kadaq aja.


Shopping Time !!!!!



Ni anaq dagha terjal neh, ada tangga owang buat cantik2 nak jugak ikot jalan susah !!! :p




Mak Cik !! Kite pegang n tengok ajer..






Okeh jugek spek merah neh..






Kalau boleh, semua spek aku nak try sebeno nyer. Muka memang tak malu pon time tuh !! Agagagaga









Dengan keadaan diri time tuh agak campuq baunyer, paham2 jelah. Tengah hari pulop, p jeti Kuala Perlis. Yeyeyeye, kita nak p Langkawi yah, nak p Langkawi yeh !!! Bulih tahan la ramainyer manusia2 yang mau  jugek ke sana.



Waiting for ferry butt butt...



Muka penat tahap helang dah wey...




Bui bui Perlis !! Hai hai kat Langkawi... :)





To Be Continue...

No comments:

Post a Comment

suara rakyat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...