18.3.11

Cuti Cuti Hilang Tension ?

Eeeeeuuuuwwwww !
ahahahaha
Cuba tengok kalendar kuda tak bergerak skunk ! Tup Tap Tup Tap, jap jer cuti bebudak sekolah da habis. Cepat kan ? Sure la adek2 skolah tak puas agy bercuti. Alaa, aku pon dolu2 pon cam tuh jugak. Apesal la cepat gebenor cuti tuh habis. Rase cam semalam jer baru start cuti. Kan3 ??!!!
Bebudak skul jer cuti. Akak2 bebudak U n kolej neh tak pon ! ngehngehngehngeh
Tengah berhempas pulas study neh. Otak neh pon da naik jem aku nengoknyer. * Hotak aku la tuh *
Dengan assingment bertimbon2nyer. Nak catch up ntok final exam lagilah. Ohooooiiii ! Macam2 siot !.

Jadi, ingat bebudak skul jer leh cuti g makan hangin ? Eeeeeuuuuuwwww !
 Aku pon boleh da. * Sapa kata tak boleh ! * Actually aku makan hangin pon kat tempat aku lepak2 jer. Hahahahahaha
Aku jadi pemandu pelancong. Pemandu pelancong pak cik aku jer ! ohohohohoho. Depa2 neh, turun n9 bab ade wedding ceremony. Dah alang2 tuh, depa2 neh ( Anak bini dia n pak cik aku sowang agy ) turun la Port Dickson. Kendurinyer kat Seremban jer.

Wah ! Cam la aku expert kan kt PD neh. Jadi, aku just bawak tempat mana yang pemes la. Apa lagi. Lepak pantai n bermandi-manda la ! Tuh jer aku rase apa pasai owang KL turun PD neh.




Batu 4

: : Penuh giler kut time tuh nak lepak2 kat Batu 4.
Ada yang berdating...
Ada yang bergambar...
Ada yang bergembira...
Bekerja tak dak !
ohohohohoho



Esoknyer, drebar terhormat neh bawa depa2 neh gelapkan kulit kat Telok Kemang. Mak ngai ! Sepenoh2 alam la kat pantai tuh. Lom lagi kat batu 4. Kata cuti skul, memang la wey ! Selepas isi perot kat umah owang kawin, teros turun sini after aku bawa depa2 neh ingat balik sejarah tanah air kita !.
Hahahahahaha !






Silau taw ! Kena la pakai spek yer !


: : Location : Telok Kemang
Jarak Perjalanan : KL - Telok Kemang, 1 Jam sahaja. * kete sendiri *
Train : ... to Seremban and then amik bas ke Port Dickson ( RM 4 ).
Ke Telok Kemang, naik bas ke Pasir Panjang, dan nanti turun  la kat TK. ( RM 2 )



Seperti yang aku btw tadi, sebelom depa2 neh mandi pantai, aku bawa depa2 neh g menghayati sejarah kita yer ! Kat mana ?
Hah, muzim la !

: : Muzium Tentera Darat : :
Port Dickson



Jom3 ! Kita p bom owang jahat !!




Vrrrooommmm3 !



Wahai bala2 tentera ku ! Marilah sama2 kita buat Poco-poco jom !
wakakakakakakaka ;p







Tok Janggut !

: : Inilah baru namanyer Warrior ! Dalam buku teks sejarah sure ader kan citer pasal perjuangan Tok Janggut neh ! Warrior of Kelantan tuh ! Tapi bukan sahaja ade kisah Tok janggut jer, Dato Bahaman, Rentap, ramai la lagi pahlawan2 kita dulu2.

Kowang2 kene singgah kalau jejalan kat PD neh. Best woooo ! yang tak minat jadi sejarah, leh minat n jatuh hatilah kat subjek neh. Seyes wey ! ahahahahaha. Kat situ ade A Famosa kut ! hehehehehe
Tapi bukan ori la, tipu2 jer. Hah, yang paling besh kan, masuk terowong bawah tanah. Huuuuuuu seram ow.
Rase cam rimas pon ader. Dapatla aku rase camner askar2 dulu dok bawah tanah nak mempertahankan negara kita neh ! Terharu tuh !! ;)

Kalau bawak bebudak kecik sure sonok. Da nama pon muzium tenterakan , So, nak naik kete kebal pon bulih. Candid2 ker. Ini kalu ade adik aku si apik tuh, sampai ke malam tak tidow dapat naik kete kebal !
ahahahahahaha



Last but Not Least !


Pon Pon Pon !!! Jom p Alor Gajah !


No comments:

Post a Comment

suara rakyat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...