27.8.12

Syawal ;)

Assalamualaikum *-*

Masih dimood raya ? Banyak dapat duit raya ? Sapa kata kalu dah beso2 kurang dah duit raya . Haha , sila betulkan statement itu . Bagi aku , semakin kita beso semakin banyak nilai yang kita dapat . Waaa , nampak tak , hipotesis raya berjaya aku buat . Ngehngehngeh . Rindu pulak kat subjek sains . Worite ! Syawal menjelma , aku memang tak rasa raya . Mood raya sekarang tidak seperti dulu2 dah . Kalau dulu nak raya , perrrhhhggghhh , bukan main bersemangat lagi !! Mengalahkan orang yang puasa penuh taw . Malam raya , masing2 dok busykan diri tubuh badan tuh , dok pasang langsir lah , tukar sarung kusyen yang time raya je tukar , buang segala bagai habuk kabuk satu rumah . Itu kalau sesi mengemas , kalau sesi menu untuk pagi raya pulak , malam tuh sibuk la bakar sate , masak rendang , anyam ketupat dan macam2 lagilah .

Standard , aku akan beraya di Kelantan . Yang paling syok giler , main mercun !! Hahaha . Memang bahaya , tapi budak2 kalau orang kata bahaya tu lah lagi diorang nak main . Last ramdhan tuh , memasing lepas mahgrib turun padang lawan . Bukan bertinju ke , lawan bola ker , tidak sama sekali !! Lawan mercun . Mercun bukan yang baling bunyi PoP ! PoP ! tuh . Tak main la weh . Lawan mercun stadium dengan kampung sebelah . Dah macam duduk kat Afghanistan pun hado .

Tahun ni , syawal kali ni , baju raya aku simple jee . Takde labucha labuchi macam orang lain . Punya la aku merayap sampai KL nuh p cari baju raya . Pulangnya tangan kosong . Maka 2 hari sebelum raya barulah aku beli long dress kat FirstLady di KB Mall . Bersederhana sahaja =) . Then , first raya kali ini tanpa my lovely brother , sebab dia kerja . So berayalah kami sefamily tanpa Along =( . Tapi takpe , dia beraya ngan tunang dia tahun ni . Next beraya ngan bini pulak . Hahaha .

Memang bersederhana and simple syawal kali ini . Duit raya tatap dapat !! Itu mustahak jugak .
Hewhewhew



Salam Lebaran ^-----------^



p/s : Sesengguhnya aku kurang bergambar raya kali ini . Hahaha . Gambar diatas sekadar main letak jee !! =P


1 comment:

  1. Salam Aidilfitri! Buat para blogger di luar sana!! Jom join contest ini! 3 pemenang bertuah akan mendapat duit raya EDISI TERHAD sampul wajah saya!!;) Klik http://www.aimisyahirah.com/2012/08/contest-nak-duit-raya-cik-misya.html untuk maklumat lanjut.

    ReplyDelete

suara rakyat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...